Folia bąbelkowa – dlaczego jest potrzebna w sklepie internetowym?

Branża e-commerce zdecydowanie różni się od sklepów stacjonarnych. Klienci przy zakupie nie mogą zobaczyć produktu i muszą polegać na zdjęciach, które go przedstawiają. Na tej postawie decydują się dokonać transakcji, a następnie oczekują na przesyłkę z zakupionym przedmiotem. Muszą zaufać sprzedawcy, którego obowiązkiem jest takie zabezpieczenie produktu, które umożliwi jego dotarcie na miejsce docelowe w stanie niepogorszonym.

Wątpliwości konsumentów przed dokonywaniem zakupów on-line mogą wynikać z dwóch rzeczy: obaw o wiarygodność sprzedawcy oraz o bezpieczeństwo przedmiotu w czasie transportu. W tym drugim przypadku istnieje jednak wiele środków, które pomagają w takim zabezpieczeniu przesyłki, które ochroni przesyłany przedmiot przed uszkodzeniami. Wśród dostępnych na rynku materiałów do pakowania przedsiębiorcy internetowi mają do wyboru: kartony tekturowe, folie stretch, solidne taśmy pakowe, wypełniacze oraz folię bąbelkową. Duży wybór pozwala dopasować rodzaj przeznaczonych do pakowania akcesoriów do przesyłanych przedmiotów.

Folia bąbelkowa – idealny materiał do pakowania

Wśród wymienionych wyżej materiałów wspomniałam o folii bąbelkowej. To wyjątkowy materiał, który pojawia się w większości przygotowywanych przez sklepy internetowe przesyłek. Służy do owijania oraz zabezpieczania towarów i doskonale chroni je przed uszkodzeniami. Dzięki swojej strukturze minimalizuje ryzyko pęknięć, stłuczeń i innych szkód mogących obniżać wartość przedmiotu. Chroni też przed wstrząsami i drganiami, co jest szczególnie istotne w przypadku wysyłki przedmiotów wrażliwych na takie uszkodzenia, np. elektroniki itp.

Folia bąbelkowa to również doskonałe zabezpieczenie przed pyłem, kurzem oraz wilgocią. W równym stopniu może służyć do owijania nią przedmiotów, jak i do wypełniania powstałych w kartonie pustych przestrzeni, czyli unieruchamiania przedmiotu.

Wyjątkowe właściwości folii bąbelkowej

Fakt, że folia bąbelkowa jest tak ceniona przez sprzedawców internetowych, ma swoje uzasadnienie. Wynika to z jej dużej skuteczności i możliwości wysyłki nawet kruchych i podatnych na uszkodzenia przedmiotów, często na znaczne odległości. Warto w tym miejscu wspomnieć, że w interesie sprzedającego leży właściwe zabezpieczenie przesyłki, ponieważ to on (zgodnie z Kodeksem Cywilnym) odpowiada za przedmiot do momentu jego doręczenia odbiorcy. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy to kupujący wybrał sposób dostawy i nie była to jedna z opcji oferowanych przez sprzedającego, a sprzedający nie miał na tę decyzję wpływu.

Jednak jak już wspomniałam, folia bąbelkowa doskonale zabezpiecza przesyłki, a umożliwiają to charakteryzujące jej budowę regularnie i gęsto ułożone małe pęcherzyki powietrza. Właściwe zabezpieczenie za jej pomocą towaru stanowi zazwyczaj wystarczającą ochronę. Folia bąbelkowa ma też inne zalety. Jest miękka i elastyczna, dzięki temu łatwo dopasowuje się do pakowanych przedmiotów. Jest też odporna na rozerwanie, co w przypadku zabezpieczania towarów ma niebagatelne znaczenie.

Zatem, czy można się bez niej obejść w sklepie internetowy? Moim zdaniem zdecydowanie nie. Jej właściwości przesądzają o tym, że jest obecnie jednym z najlepszych materiałów do pakowania i zabezpieczania przesyłek.

Ocena

Post Author: Marianna Kowaleńska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge